قیمتها در تاریخ 1403/02/14 به روز رسانی گردید، فروشگاه باز می باشد

راهنمای خرید لوله مانیسمان

شهریور 20, 1402
راهنمای خرید لوله مانیسمان

این مقاله از وبسایت بهتاپایپ را به بررسی و راهنمای خرید لوله مانیسمان اختصاص داده‌ایم، چراکه این موضوع به دلیل کاربرد حساس لوله مانیسمان، قیمت بالای این نوع لوله، وجود نمونه‌های غیراصل در بازار و ... از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. درحقیقت بهتر است افراد با اطلاع از ویژگی‌های لوله مانیسمان، سعی کنند بهترین گزینه را خریداری کنند. در ادامه این مقاله از وبسایت بهتاپایپ قصد داریم به نکات مهمی که باید در هنگام خرید لوله مانیسمان مورد توجه قرار بگیرد، اشاره کنیم؛ همراه ما باشید.

راهنمای خرید لوله مانیسمان (نکات پیش از خرید)

پیش از اقدام برای خرید هر نوع محصولی، بسیار مهم است که افراد با آن محصول و نکات مهمی که باید در خرید آن مورد توجه قرار بگیرد، آشنا شوند. در ادامه به این نکات اشاره کرده‌ ایم.


شناخت لوله مانیسمان

لوله مانیسمان، لوله بدون درز می‌باشد که دارای بدنه یکدست و بدون درز است و دلیل این موضوع نیز روش خاص تولید آن می‌باشد. پیش از خرید لوله مانیسمان توجه داشته باشید که در تولید این نوع از لوله ها از شمش‌‌های فولادی استفاده می‌شود و هیچ گونه درزی بر روی این نوع لوله وجود ندارد. 


باتوجه به اینکه بر روی این دسته از لوله ‌ها آثاری از جوشکاری وجود ندارد و از فولاد بدون کربن تولید می‌شوند، در برابر فشار، حرارت و محیط‌‌های خورنده، مقاومت بسیار بالایی دارند.


اطلاع از انواع لوله مانیسمان 

لوله‌ های مانیسمان، دارای انواع مختلفی می‌باشند. در ادامه پیرامون رایج‌ ترین انواع لوله ‌ها توضیحاتی را آورده ‌ایم.
•    انواع لوله از نظر جنس شامل فولادی، استنلس استیل و ...
•    انواع لوله مانیسمان از نظر روش تولید شامل دو روش گرم و کشش سرد
•    انواع لوله از نظر ابعاد و ضخامت
•    انواع برند تولیدکننده مانند لوله مانیسمان کاوه و ...
•    و ...


توجه به ابعاد لوله مانیسمان 

یکی از مهم‌ترین مواردی که تمامی مشتریان باید به آن توجه داشته باشند، ابعاد لوله مانیسمان می‌باشد. منظور از ابعاد لوله مانیسمان، پارامترهایی شامل طول، قطر خارجی، ضخامت و رده لوله می‌باشد که تمامی این اطلاعات بر روی لوله درج می‌گردد. 
•    طول لوله مانیسمان: لوله های مانیسمان در طول 6 متری تولید و به بازار عرضه می‌شوند. اما معمولا در ابعاد 2 الی 7 متر نیز در بازار وجود دارند. در خرید لوله مانیسمان در نظر داشته باشید که امکان تولید این دسته از لوله ‌ها در ابعاد سفارشی نیز وجود دارد.
•    قطر خارجی لوله مانیسمان: لوله های مانیسمان بر اساس قطر خارجی نیز دارای انواع مختلفی هستند. قطر خارجی لوله های مانیسمان از ½ تا 24 اینچ (حدود 12.5 تا 610 میلی متر) متغیر است.
•    ضخامت لوله مانیسمان: ضخامت لوله مانیسمان به فاصله میان قطر خارجی و داخلی لوله گفته می‌شود. معمولا ضخامت لوله های مانیسمان بین 0.5 تا 26 میلی‌متر متغیر است.
•    رده لوله مانیسمان: لوله‌‌ های مانیسمان در رده‌های مختلفی تولید می‌‌شوند که در میان آن‌ها رده‌های 20 ،40، 80 و 160 جزو رده‌‌های پرفروش هستند.

تعیین کردن کاربرد لوله مانیسمان

بسیار مهم است که شما در هنگام خرید لوله مانیسمان، لوله‌ ای را انتخاب کنید که متناسب با کاربرد مدنظرتان باشد. برای مثال لوله مانیسمان رده 20 معمولا در گازکشی داخل ساختمان و لوله های مانیسمان رده 40 در تجهیزات آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


شناخت از انواع برندهای تولید کننده لوله مانیسمان داخلی و وارداتی 

لوله‌های مانیسمان توسط برندهای داخلی و خارجی متعددی در بازار تولید می‌شوند. بهتر است از انواع برندهای تولیدکننده لوله مانیسمان مطلع شوید و سعی کنید به سراغ بهترین برندها بروید. در داخل ایران، برندهای زیادی(لوله مانیسمان اهواز و...) فعالیت دارند که محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه می‌کنند. البته برندهای خارجی بسیاری از کشورهای چین، اروپا، اوکراین، رومانی و روسیه نیز در بازار داخلی ایران وجود دارند.

نکات مهم در هنگام خرید لوله مانیسمان

درصورتی که تصمیم خود را برای خرید لوله مانیسمان قطعی نمودید، بهتر است برای خرید لوله مانیسمان به نکاتی که در ادامه آورده‌ایم نیز توجه داشته باشید.
اعلام اطلاعات لوله متناسب با پروژه
معمولا خرید لوله مانیسمان مطابق با قطر خارجی و ضخامت آن انجام می‌شود؛ اما در نظر داشته باشید اگر قصد خرید اصولی‌تر را دارید، باید اطلاعات کاملی از لوله مانیسمان شامل موارد زیر نیز به فروشنده اعلام گردد.
•    تعداد شاخه مورد نیاز از لوله مانیسمان
•    نوع لوله و گرید آن (فولادی یا استنلس استیل)
•    رده لوله
•    اندازه لوله شامل قطر خارجی و ضخامت لوله
•    طول لوله
•    برند تولید کننده لوله مانیسمان
•    روش تولید لوله 
•    گزارش آزمون مورد نیاز شامل آزمون کشش، آزمون تخت بودن، آزمون انبساط توسط سنبه
•    پرداخت سطح شامل اسید شویی، ماسه زنی یا نحوه صیقل کاری 
•    کاربرد نهایی لوله
•    و ... 


توجه به قیمت روز لوله مانیسمان 

قیمت لوله مانیسمان از دیگر فاکتورهای مهم برای خرید این نوع لوله است که افراد باید به آن دقت داشته باشند. قیمت لوله مانیسمان مطابق با فاکتورهای مختلفی شامل روش ساخت، سایز لوله، طول لوله و ... تعیین می‌شود.
به طور کلی لوله‌ های مانیسمان نسبت به لوله‌ های فولادی و یا استنلس استیل درزدار قیمت بیشتری دارند؛ چراکه فرآیند تولید این دسته از لوله‌ ها کمی پیچیده ‌تر می‌‌باشد و برای استفاده در شرایط فشار و دمای بالا کاربرد دارند.
همینطور قیمت لوله مانیسمان، دارای ارتباط مستقیمی با قیمت روز دلار است. به همین دلیل با توجه به نوسانات دلار و همینطور نوسان قیمت آهن در بازار و میزان عرضه و تقاضا، قیمت این نوع لوله ‌ها نیز با تغییرات بسیاری همراه می‌باشد. 
بنابراین حتما پیش از تهیه لوله مانیسمان، سعی کنید قیمت روز و نوسانات آن را از طریق منابع معتبر پیگیری نمایید و سپس با یک دید باز، نسبت به پرداخت هزینه خرید لوله و تهیه آن اقدام کنید.

 

بررسی اصل بودن لوله مانیسمان

لوله مانیسمان از برندها و نمونه‌‌های متفرقه مختلف و غیراصل بسیاری در بازار وجود دارند، همینطور این لوله‌ ها توسط برندهای مختلفی نیز به بازار عرضه می‌‌شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که حتما بررسی کنید آیا لوله مانیسمانی که قصد خرید آن را دارید، اصل است یا خیر. برای اینکار کافی است به نکات زیر توجه داشته باشید.
به صورت چشمی لوله مانیسمان مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. مقداری از لوله مانیسمان را برش دهید تا وجود و یا عدم وجود درز در آن را تشخیص دهید. در صورت مشاهده درز در لوله مانیسمان برش خورده، باید به اصل بودن آن توجه داشته باشید.
در برخی موارد، خریدار می‌تواند درخواست آزمون کشش و آزمون ترکیب شیمیایی، داشته باشد. با انجام این آزمایش‌ها بر روی نمونه لوله مانیسمان، به راحتی می‌توان به اصالت آن پی برد.

 

بررسی ویژگی‌های ظاهری لوله مانیسمان

مطابق با استاندارد ملی ایران در زمینه تولید لوله‌ های بدون درز، لوله های مانیسمان باید از نظر کیفیت ساخت و همینطور ظاهر لوله مانیسمان ، دارای ویژگی‌های زیر باشند:
قسمت‌های انتهایی لوله های مانیسمان باید صیقلی و بدون پلیسه باشند و سطح آن پرداخت شده باشد.
بر روی لوله های مانیسمان ، نباید آثاری از پوسته وجود داشته باشد.
سطح داخلی و خارجی لوله مانیسمان، باید صیقلی باشد. درجه صیقلی بودن لوله باید متناسب با روش ساخت آن باشد. در حالت کلی پرداخت لوله مانیسمان بسیار مهم است و فقط صرفا داشتن نواقص کوچک شامل نواقص سطحی، زدگی‌‌هایی که به دلیل جابجایی ایجاد شده است، نشانه‌های تاب‌ گیری، فرورفتگی‌‌های کم عمق، پوسته‌‌های جزئی و ... بر روی آن، مجاز است. در برخی موارد لوله‌ های سرد پرداخت کاری شده، ممکن است که دارای سطح چسبنده ‌ای از فسفات و روان کننده ‌ای باشند که به دلیل فرآیند کشش بر روی سطح داخلی و خارجی ایجاد شده است. این موضوع جزو عیوب لوله مانیسمان نخواهد بود. 
توجه داشته باشید که در برخی مراکز نامعتبر، لوله‌ های مانیسمان در بندیل‌های 100 شاخه‌ ای ارائه می‌شوند که فقط چند عدد از آن‌‌ها لوله های درز مخفی هستند. اینگونه لوله های مانیسمان را در 100 شاخه ارائه می‌دهند، اما با توجه به اینکه برخی از آن‌ها فقط مانیسمان هستند، با قیمت پایینی ارائه می‌شوند که برای برخی از خریداران وسوسه کننده است. سعی کنید با مراجعه به مراکز معتبر، لوله ‌های مانیسمان باکیفیتی را نیز خریداری کنید و احتمال کلاهبرداری در این زمینه را به حداقل برسانید.

 

سخن آخر

از اصلی ‌ترین اقدامات برای خرید لوله مانیسمان اصل، این موضوع می‌‌باشد که شما برای تهیه این نوع از لوله کاربردی، به بهترین مراکز خرید مراجعه نمایید.
در حقیقت وقتی شما برای خرید لوله مانیسمان به مراکز معتبر مراجعه کنید، از اصالت لوله، کیفیت لوله و همینطور قیمت آن اطمینان خواهید داشت. اگر برای خرید لوله مانیسمان به شرکت‌‌های معتبر مراجعه کنید، فقط کافی است که مشخصات محصول مورد نظرتان را اعلام نمایید تا بدون وجود کوچکترین دغدغه‌ ای، محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.
در مجموعه بهتاپایپ، انواع لوله‌ های مانیسمان تولید شده توسط معتبرترین برندهای داخلی به شما خریداران عزیز ارائه می‌شود. در صورتی که مایل هستید نسبت به خرید لوله مانیسمان با بالاترین کیفیت و کم‌ ترین قیمت اقدام نمایید، با کارشناسان بهتاپایپ تماس بگیرید تا مشاوره لازم را دریافت کنید و سپس سفارش خود را ثبت نمایید.