قیمتها در تاریخ 1403/02/08 به روز رسانی گردید، فروشگاه باز می باشد

راهنمای خرید لوله گالوانیزه

شهریور 22, 1402
راهنمای خرید لوله گالوانیزه

این مقاله از وبسایت بهتاپایپ را به راهنمای خرید لوله گالوانیزه اختصاص داده ‌ایم. لوله‌ گالوانیزه در حقیقت لوله‌ های فولادی هستند که در داخل روی قرار گرفته ‌اند. وقتی پوششی از روی بر روی لوله‌ های فولادی قرار می‌‌گیرد، از زنگ ‌زدگی آن‌‌ها جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه میزان استفاده از این محصول رو به رشد است، افراد باید سعی کنند با استفاده از راهنمای خرید لوله گالوانیزه، محصولی متناسب با نیاز خود را خریداری کنند. لازمه خرید لوله گالوانیزه متناسب با نیازهای یک پروژه، دانش کافی از این مقطع فولادی شامل انواع آن، ابعاد و اندازه مورد نیاز و ... می‌‌باشد. برای آشنایی با مهم ‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید لوله گالوانیزه به آن توجه داشته باشید، در ادامه همراه ما بمانید.


راهنمای خرید لوله گالوانیزه

لوله ‌های گالوانیزه با توجه به خصوصیت‌ های فیزیکی و مکانیکی خاصی که دارند، در بسیاری از مصارف صنعتی به عنوان اولیه گزینه مورد استفاد قرار می‌گیرند. اما زمانی یک لوله گالوانیزه در یک کاربرد خاص، دارای بالاترین بازدهی است که به درستی و متناسب با نیازهای پروژه خریداری شده باشد. در ادامه به مهم‌ ترین نکاتی که باید در زمان خرید لوله گالوانیزه مد نظر قرار داده شود، اشاره کرده ‌ایم.


موارد مصرف لوله گالوانیزه

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، لوله های گالوانیزه، در حقیقت همان لوله های فولادی می‌باشند که در طی فرآیند گالوانیزاسیون، پوششی از فلز روی بر روی سطح آن‌ها قرار گرفته است. با قرار گرفتن پوشش روی بر روی لوله های فولای، مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی بالاتر می‌رود.
ویژگی‌هایی که لوله گالوانیزه از آن برخوردار هستند، آن را تبدیل به یک محصول با ارزش در صنایع مختلف کرده است. از این نوع لوله در صنایعی که به صورت دائمی با مواد خورنده و شیمیایی در ارتباط هستند، استفاده می‌شود. همینطور این نوع لوله ها در محیط‌هایی که احتمال خوردگی در آن‌ها ، بسیار بالاست نیز به کار گرفته می‌شوند.
بنابراین بسیار مهم است که در هنگام خرید لوله گالوانیزه به مطابقت داشتن ویژگی‌‌های آن با کاربردی که مد نظر دارید و برند تولیدکننده این محصول مانند لوله گالوانیزه ساوه و .... توجه داشته باشید. این لوله ها برای ساخت خطوط انتقال آب، فاضلاب، محصولات پتروشیمی، طراحی سیستم‌های کشاورزی شامل سیستم آبیاری، ساخت گلخانه‌ها و ... مناسب می‌باشند.


ابعاد لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه از نظر ابعادی دارای انواع مختلفی می‌باشند. لوله گالوانیزه از نظر ضخامت، سایز، قطر لوله و ... انواع مختلفی دارند و بسیار مهم است شما مناسب‌ ترین آن را با کاربردی که مد نظر دارید، خریداری نمایید.
• طول لوله گالوانیزه: معمولا لوله‌های گالوانیزه در شاخه‌های 6 متری تولید می‌گردند.
• ضخامت لوله گالوانیزه: ضخامت لوله های گالوانیزه بین 2 الی 8 میلی متر متغیر است.
• سایز لوله گالوانیزه: سایز لوله گالوانیزه بین ½ تا 48 اینچ متغیر است.


وزن لوله گالوانیزه

از دیگر نکات مهم در زمان خرید لوله گالوانیزه، وزن این دسته از لوله ها است. هر چه وزن لوله ها سبک تر باشند، قیمت آن برای مصرف کنندگان مناسب تر خواهد بود. در حقیقت فاکتور وزن، در قیمت نهایی این دسته از لوله ها تاثیر گذار می‌باشد.

 

توجه به برند تولید کننده لوله گالوانیزه

از دیگر نکات مهم در خرید لوله گالوانیزه، توجه به برند تولید کننده لوله مورد نظر می‌باشد. در حال حاضر کارخانه‌های متعددی در زمینه تولید انواع لوله های گالوانیزه در انواع و اندازه‌‌های مختلف فعال هستند. انواع لوله های گالوانیزه تولید شده توسط برندهای داخلی و خارجی در بازار ایران عرضه می‌شوند. 
در میان لوله های گالوانیزه تولید شده توسط برندهای محتلف، تفاوت چندان زیادی وجود ندارد، اما سعی کنید برای تهیه محصول باکیفیت، به سراغ برندهای نام ‌آشنا در بازار ایران شامل لوله گالوانیزه سپنتا ، ساوه، مرند و ... بروید.


انواع لوله گالوانیزه سرد و گرم

در هنگام خرید لوله گالوانیزه، توجه داشته باشید که لوله های گالوانیزه به دو روش شامل گرم و سرد تولید می‌شوند. هر یک از این لوله ها دارای خواص و ویژگی‌های خاص خود می‌باشند و بسیار مهم است در هنگام خرید، مناسب ترین آن به تناسب نیاز پروژه انتخاب شود.
لوله های گالوانیزه سرد، لوله هایی هستند که آبکاری آن‌ها در دمای پایین تری انجام می‌شود. عمر مفید این دسته از لوله ها در مقایسه با دیگر لوله های گالوانیزه کوتاه تر است. معمولا از لوله های گالوانیزه سرد برای استفاده در قسمت‌هایی که نیاز به دوام بالایی ندارند شامل غلاف کابل‌ها استفاده می‌گردد.
برای آبکاری لوله های گالوانیزه گرم، آبکاری در دمای 420 درجه سانتی گراد انجام می‌شود، به همین دلیل این دسته از لوله ها دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند. وجود ترکیب شیمیایی در این محصولات، منجر به ایجاد یک اتصال قوی می‌شود و همین موضوع لوله های گالوانیزه تولید شده به این روش را تبدیل به یکی از بادوام ترین لوله ها نموده است. در این نوع لوله های گالوانیزه اتصال قوی تری برقرار می‌شود که این نکته باید در هنگام خرید لوله گالوانیزه مدنظر قرار داده شود.


قیمت لوله گالوانیزه

از دیگر موضوعات مهم در هنگام خرید لوله گالوانیزه ، قیمت روز این دسته از محصولات فولادی است. متاسفانه به دلیل نوسانات قیمت ارز، نمی‌توان قیمت مشخصی را برای لوله گالوانیزه عنوان کرد. اما در نظر داشته باشید که قیمت نهایی لوله گالوانیزه تحت تاثیر عواملی شامل قیمت ارز، قیمت جهانی فولاد، ابعاد و اندازه لوله گالوانیزه، میزان لوله گالوانیزه مورد نیاز، برند تولید کننده و ... متغیر است.
شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه، از طریق راه‌‌های ارتباطی با کارشناسان مجموعه تجارت خونه در ارتباط باشید و از قیمت روزانه لوله های فولادی مطلع گردید.

 

خرید لوله گالوانیزه از بهتاپایپ

خوشبختانه بهتاپایپ شرایطی را فراهم کرده است تا تمامی کسانی که قصد خرید لوله گالوانیزه را دارند، بتوانند در هر کجا که ساکن هستند، خرید خود را با بالاترین کیفیت و کم‌ ترین قیمت، از مجموعه بهتاپایپ خریداری نمایند.
شما عزیزان می‌توانید ابتدا با کارشناسان بهتاپایپ تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت مشاوره تخصصی و استعلام قیمت، مناسب‎‌ترین محصول با پروژه مدنظرتان را خریداری کنید.