قیمتها در تاریخ 1403/02/08 به روز رسانی گردید، فروشگاه باز می باشد

راهنمای خرید لوله گازی

شهریور 21, 1402
راهنمای خرید لوله گازی

لوله‌های فلزی جزو مهم‌ ترین اختراعات بشری می‌باشند که از آن‌ها در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌‌شود. از انواع لوله ‌های فلزی برای انتقال سیالاتی شامل آب، گاز، فرآورده‌‌های پتروشیمی و ... استفاده می‌شود و در زمینه‌‌های مختلف صنعتی و غیرصنعتی کارایی دارند. اگر قصد خرید لوله گازی را دارید، بسیار مهم است که ابتدا پیرامون آن‌‌ها اطلاعات کافی به دست آورید و سپس از طریق راهنمای خرید لوله گازی، اقدام به خرید مناسب ‌ترین لوله گازی به تناسب شرایط پروژه خود نمایید. در صورتی که مایل به بررسی جزئیات تکمیلی پیرامون راهنمای خرید لوله گازی هستید، در ادامه این مقاله از وبسایت بهتاپایپ همراه ما باشید.


لوله گازی چیست؟

لوله‌ های گازی از مهم ‌ترین انواع لوله‌ های فلزی می‌باشند که به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارند، در زمینه انتقال گاز کاربرد دارند. لوله‌های گازی در دو نوع سنگین وزن و سبک وزن تولید می‌شوند؛ نمونه سنگین وزن لوله ‌های گازی، برای استفاده در سیستم‌‌های پرفشار کاربرد دارد، در حالی که لوله‌ های گازی سبک وزن، به صورت گسترده در انتقال گازهای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.
از انواع لوله گازی در زمینه‌‌های مختلف شامل ساختمان‌‌های مسکونی و اداری، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، کارخانه پتروشیمی، سوله صنعتی، سیستم هوای فشرده و هیدرولیک و ... استفاده می‌شود. 

انواع لوله گازی

لوله گازی دارای انواع مختلفی است که در ادامه پیرامون رایج ‌ترین آن‌‌ها توضیحاتی را ارائه کرده ‌ایم.


لوله گازی توکار

از لوله های گازی پرمصرف، لوله‌ گاز توکار است که معمولا از آن‌‌ها در تاسیسات ساختمانی استفاده می‌‌شود. این دسته از لوله‌ ها در مقایسه با لوله‌ های روکار، کاربرد کم ‌تری دارند، با این حال دارای مزایا و معایبی هستند که لازم است در هنگام خرید لوله گازی به آن‌ها توجه داشته باشید:
•    لوله گازی توکار باید متناسب با شرایط و نوع سازه انتخاب شود.
•    باتوجه به اینکه لوله‌های گازی توکار هستند، احتمال بروز خرابی، آسیب دیدگی و یا شکستگی در اثر عوامل خارجی در آن‌ها، بسیار کمتر است.
•    در زمان انتخاب این دسته از لوله‌های گازی، باید به محیط نصب دقت داشته باشید. در صورتی که محیط بیش از اندازه اسیدی باشد و دارای رطوبت بالایی باشد، بهتر است از این دسته از لوله‌ ها استفاده نشود.
•    اگر قصد استفاده از لوله توکار را دارید، باید در نظر داشته باشید که اتصالات برقی و یا آبی از کنار آن عبور نکرده باشد و در صورت عبور نیز باید حداقل 15 سانت فاصله داشته باشند.
•    در خرید لوله گازی توکار توجه داشته باشید که در صورت بروز خرابی، تعمیر این دسته از لوله‌ ها به مراتب دشوارتر از لوله ‌های روکار است. 


لوله گازی روکار

لوله‌ه ای گازی روکار جزو لوله ‌های گازی پراستفاده هستند که به صورت آشکار و واضح بر روی تاسیسات نصب می‌گردند و به آسانی قابل مشاهده و رویت می‌باشند. در ادامه به برخی ویژگی‌‌های لوله گازی روکار اشاره کرده ‌ایم که افراد باید در زمان خرید لوله گازی به آن توجه داشته باشند.
•    لوله‌ های گازی روکار به صورت روکار نصب می‌‌گردند و در معرض دید و در دسترس هستند؛ به همین دلیل احتمال شکستگی و یا خرابی آن‌‌ها در اثر ضربه دیدن وجود دارد.
•    در صورتی که محیط پروژه مرطوب و یا اسیدی باشد، از این نوع لوله ‌ها استفاده می‌‌گردد تا محیط داخلی دارای کم ‌ترین تاثیر بر روی آن باشند.
•    تعمیر این دسته از لوله‌ ها در مدت زمان کوتاهی انجام می‌‌شود و آسانتر است؛ به همین دلیل هزینه تعمیر آن نیز کمتر است.
•    نصب لوله ‌های گازی روکار بسیار آسان‎‌ تر و کم‌هزینه ‌تر از لوله‌های گازی روکار است و با سرعت بالایی انجام می‌‌شود.
•    نصب لوله ‌های گازی روکار نیاز به عایق خاصی ندارد، اما برای نصب نیاز به روکش‌های ضد زنگ دارند.

 

راهنمای خرید لوله گازی 

در این قسمت مهم ‌ترین نکاتی که افراد باید در هنگام خرید لوله گازی به آن توجه داشته باشند، را آورده‌ایم.


جنس لوله گازی

 لوله ‌های گازی دارای وظیفه انتقال گاز می‌باشند، به همین دلیل از حساسیت بالایی برخوردار هستند. بهترین جنسی که لوله ‌های گازی از آن تولید می‌‌شوند، فولاد ضد زنگ است که دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی است و به آسانی دچار شکستگی و یا پوسیدگی نمی‌‌گردد. توصیه می‌‌کنیم در زمان خرید حتما به جنس مواد اولیه به کار رفته برای ساخت لوله و کیفیت آن‌‌ها توجه داشته باشید.

این محصول توسط شرکت های ایرانی مختلفی مانند لوله گازی سپاهان ، لوله گازی سپنتا و ... تولید میشود و هر مورد از نکات خرید لوله گازی دارای تفاوت‌هایی هستند.


تحمل فشاری لوله گازی

قصد دارید چه حجم گاز و یا چه فشاری را از لوله خریداری شده عبور دهید؟ این موضوع در هنگام خرید لوله گازی از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه فشار مورد انتقال از تحمل لوله بیشتر می‌‌شود و ممکن است ترکیدگی اتفاق بیافتد و با خسارت‌‌های زیادی همراه باشد.


ضخامت و قطر داخلی و خارجی 

ضخامت و قطر داخلی و خارجی لوله گازی نیز از نکاتی است که باید در هنگام خرید این دسته از لوله ها به آن توجه شود. بنابراین حتما در هنگام خرید لوله گازی به قطر و همینطور ضخامت داخلی و خارجی لوله توجه داشته باشید.


انتخاب انواع مناسب لوله گازی

از دیگر نکات مهم در خرید لوله گازی، این موضوع است که کدام لوله برای کدام پروژه مناسب می‌باشد. بسیار مهم است که تمامی شرایطی که برای یک پروژه نیاز است، به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد تا لوله گازی نیز متناسب با شرایط پروژه خریداری شود. اینگونه از بروز خسارت‌‌های احتمالی نیز جلوگیری می‌گردد.


یافتن فروشنده مطمئن

لوله‌ های گازی برای انتقال سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صورتی که برای این هدف از تجهیزات نامرغوب استفاده شود، با خسارت‌های سنگینی نیز همراه خواهد بود. به همین دلیل بسیار مهم است که به فروشندگان معتبر در این زمینه مراجعه کنید تا لوله گازی اصل و باکیفیت را در اختیار شما قرار دهد.
اگر در پیدا کردن یک مرکز پخش لوله گازی مناسب و فروشنده معتبر دچار مشکل هستید، توصیه می‌کنیم برای خرید لوله گازی باکیفیت و قیمت مناسب، از طریق مجموعه بهتاپایپ اقدام نمایید. شما عزیزان می‌توانید ابتدا از طریق برقراری تماس با کارشناسان بهتا پایپ تماس بگیرید و سپس بعد از دریافت مشاوره پیرامون خرید مناسب‌ترین لوله گازی مناسب با کاربرد مدنظرتان و همینطور استعلام قیمت، سفارش خود را ثبت کنید.